PIAGAM PELANGGAN
HOSPITAL SERI MANJUNG
Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan secara profesional, selamat, mesra, penyayang dan berkualiti.
1. |
Keutamaan akan kami berikan kepada kes kritikal dan separa kritikal di Jabatan Kecemasan dan Trauma dengan masa menunggu seperti berikut: |
|
|
2. | Perkhidmatan Klinik Pesakit Luar dan Klinik Pakar akan diberikan mengikut giliran, dan atau keadaan pesakit. Keutamaan akan diberikan kepada kanak-kanak, ibu hamil, warga emas dan orang kurang upaya. |
3. | Maklumat akan diberikan kepada pelangggan berkenaan penyakit dan perawatan. |
4. | Kerahsiaan maklumat peribadi, penyakit dan perawatan yang diberikan kepada pesakit adalah terjamin. |
5. | Kemudahan dan persekitaran yang bersih, selesa dan selamat disediakan. |
6. | Memastikan setiap pelanggan berpuas hati dengan perkhidmatan diberikan dengan : |
• 100% setiap aduan pelanggan yang diterima diberi maklum balas awal dalam tempoh 1 hari bekerja dari tarikh aduan diterima • Sekurang-kurangnya 90% laporan perubatan perlu disediakan dalam tempoh yang ditetapkan : * Hospital Berpakar : ≤ 4 minggu • 90% pelanggan akan dilihat oleh Pegawai Perubatan dalam tempoh masa 90 minit (melalui data TPC) • 95% preskripsi didispen dalam tempoh 30 minit |
|
Tarikh Kemaskini : 3/4/2023