3) PENGURUSAN MAKLUMAT MEDIA 4) PENGURUSAN LAWATAN 5) PERKHIDMATAN KAUNTER PERTANYAAN & INFORMASI SERTA PUSAT PANGGILAN HTPG VISI Pengurusan komunikasi dan perhubungan awam yang profesional dan dinamik. MISI Memacu dan meneraju imej korporat Jabatan menerusi pengurusan komunikasi dan perhubungan awam yang strategik. OBJEKTIF 1. Mewujudkan perhubungan baik antara Jabatan dengan pihak awam serta media melalui strategi penyampaian maklumat perkhidmatan yang PIAGAM PELANGGAN ILTIZAM KAMI ADALAH UNTUK MEMBERI PERKHIDMATAN YANG TERBAIK DALAM URUSETIA ADUAN HUBUNGAN MEDIA PERHUBUNGAN & PENGURUSAN PELANGGAN • Memastikan perkhidmatan kaunter pertanyaan dan informasi diurus selia oleh Pegawai Khidmat Pelanggan dengan mesra dan berkesan.
orang Pegawai Khidmat Pelanggan (PKP) gred N19 turut diletakkan di bawah seliaan Unit Perhubungan Awam. PKP diagihkan untuk bertugas di Kaunter Informas
i & Pertanyaan di Bangunan Poliklinik yang menempatkan Klinik-Klinik Pakar dan bertugas di Pusat Panggilan bagi menjawab panggilan telefon dengan pembahagian
waktu bekerja tiga (3) shif. Pada tahun 2015, Unit ini telah dikembangkan lagi dengan perpindahan perjawatan Pembantu Tadbir N22 bagi membantu tugas-tugas
Unit Perhubungan Awam. Selain membantu dalam pengurusan dan dokumentasi aduan, Pembantu Tadbir di Unit Perhubungan Awam turut bertugas menjadi
jurufoto bagi program-program rasmi jabatan.
2) URUSETIA ADUAN
Unit Perhubungan Awam