Page 13 - 2022-HTI LAPORAN TAHUNAN 2022
P. 13
Unit Khidmat Pelangan & Perhubungan
Awam
Unit Perhubungan Awam dan Khidmat Pelanggan merupakan unit di bawah Pengurusan dan diselia oleh
seorang Penolong Pegawai Tadbir N32 dan dibantu oleh seorang Penolong Pegawai Tadbir N29. Unit ini
juga dianggotai oleh sebelas (11) orang Pegawai Khidmat Pelanggan N22 dan N19.
Unit ini diwujudkan bagi memberi khidmat bantuan kepada pelanggan yang datang ke hospital ini serta
mengendalikan dan menyelesaikan aduan awam oleh pelanggan-pelanggan hospital. Unit ini juga ber-
tanggungjawab mengendalikan khidmat telefon luaran iaitu semua panggilan telefon daripada luar yang
berurusan dengan pihak hospital. Selain itu unit ini juga mengendalikan khidmat telefon dalaman iaitu
panggilan telefon daripada dalam dan menyambungkan panggilan kepada agensi/pegawai yang diper-
lukan. Di samping itu, unit ini juga berfungsi mengurus Kaunter Informasi / Pertanyaan.
Graf 1: Jumlah Aduan yang diterima oleh HTI 2022 Graf 2: Jumlah aduan mengikut saluran penerimaan sepanjang
tahun 2022
Graf 3: Jumlah aduan berdasarkan jenis-jenis aduan 2022. Carta 1. Peratusan kesahihan aduan diterima HTI 2022.
Graf 5. Jumlah Penghargaan yang diterima oleh Hospital Teluk Intan.
LAPORAN TAHUNAN 2022 | HOSPITAL TELUK INTAN 6
6 LAPORAN TAHUNAN 2022 | HOSPITAL TELUK INTAN LAPORAN TAHUNAN 2022 | HOSPITAL TELUK INTAN

