Page 15 - 2021-HTI LAPORAN TAHUNAN 2021
P. 15
Unit Khidmat Pelanggan
& Perhubungan Awam
Unit Perhubungan Awam dan Khidmat Pelanggan merupakan unit di bawah Pengurusan dan diselia oleh
seorang Penolong Pegawai Tadbir N32 dan dibantu oleh seorang Penolong Pegawai Tadbir N29. Unit ini
juga dianggotai oleh sebelas (11) orang Pegawai Khidmat Pelanggan N22 dan N19.
Unit ini diwujudkan bagi memberi khidmat bantuan kepada pelanggan yang datang ke hospital ini serta
mengendalikan dan menyelesaikan aduan awam oleh pelanggan-pelanggan hospital. Unit ini juga
bertanggungjawab mengendalikan khidmat telefon luaran iaitu semua panggilan telefon daripada luar
yang berurusan dengan pihak hospital. Selain itu unit ini juga mengendalikan khidmat telefon dalaman
iaitu panggilan telefon daripada dalam dan menyambungkan panggilan kepada agensi/pegawai yang
diperlukan. Di samping itu, unit ini juga berfungsi mengurus Kaunter Informasi / Pertanyaan.
Graf diatas menunjukkan jumlah penghargaan yang
diterima dari Januari hingga Disember 2021.
Sebahagian dari tugas Unit Khidmat Pelangan, iaitu menerima dan menjawab panggilan
dari luar dan dalam hospital.
Gambar menunjukkan staf khidmat pelanggan memberi
penerangan kepada orang awam.
Gambar menunjukkan staf menyusun dan membersihkan kerusi roda bagi kegunaan
orang awam yang memerlukan bantuan kerusi roda.
12

