Page 15 - 2021-HTI LAPORAN TAHUNAN 2021
P. 15

Unit Khidmat Pelanggan

            & Perhubungan Awam




            Unit Perhubungan Awam dan Khidmat Pelanggan merupakan unit di bawah Pengurusan dan diselia oleh
            seorang Penolong Pegawai Tadbir N32 dan dibantu oleh seorang Penolong Pegawai Tadbir N29. Unit ini
            juga dianggotai oleh sebelas (11) orang Pegawai Khidmat Pelanggan N22 dan N19.

            Unit ini diwujudkan bagi memberi khidmat bantuan kepada pelanggan yang datang ke hospital ini serta
            mengendalikan  dan  menyelesaikan  aduan  awam  oleh  pelanggan-pelanggan  hospital.  Unit  ini  juga
            bertanggungjawab mengendalikan khidmat telefon luaran iaitu semua panggilan telefon daripada luar
            yang berurusan dengan pihak hospital. Selain itu unit ini juga mengendalikan khidmat telefon dalaman
            iaitu panggilan telefon daripada dalam dan menyambungkan panggilan kepada agensi/pegawai yang
            diperlukan. Di samping itu, unit ini juga berfungsi mengurus Kaunter Informasi / Pertanyaan.


























              Graf diatas menunjukkan jumlah penghargaan yang
                 diterima dari Januari hingga Disember 2021.






                                                          Sebahagian dari tugas Unit Khidmat Pelangan, iaitu menerima dan menjawab panggilan
                                                                             dari luar dan dalam hospital.











                Gambar menunjukkan staf khidmat pelanggan memberi
                       penerangan kepada orang awam.














                                                           Gambar menunjukkan staf menyusun dan membersihkan kerusi roda bagi kegunaan
                                                                      orang awam yang memerlukan bantuan kerusi roda.

                                                                                                            12
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20