Visi
Satu perkhidmatan yang lengkap pada setiap masa.
Misi
Memberi perkhidmatan penjagaan pesakit secara menyeluruh sambil berusaha untuk meningkatkan taraf dan kecekapan demi mencapai kepuasan pelanggan dalam rawatan dan penjagaan pesakit berterusan melalui proses-proses perawatan pemulihan, pencegahan dan pendidikan kesihatan.
Objektif
Untuk menyediakan perkhidmatan penentuan diagnosa, perawatan dan pemulihan yang bersesuaian mengikut keselesaan, keperluan dan kemudahan pelanggan.
Cara Rujukan ke Klinik Pakar
Rujukan dari Pegawai Perubatan dari Poliklinik, Klinik Komuniti, Klinik Kesihatan dan Pengamal Perubatan dari Klinik Swasta.
Polisi dan Prosedur
Semua prosedur dan tatacara adalah mengikut polisi jabatan dan kementerian. Semua anggota diwajbkan memahami polisi di unit masing-masing. Clinical Practice Guideline digunakan sebagai rujukan untuk rawatan pesakit.
Aktiviti Peningkatan Kualiti
Aktiviti peningkatan kualiti seperti QAP, Piagam Pelanggan, Kepuasan Pelanggan, KIK, NIA, Laporan Insiden dan Inovasi. Klinik juga terlibat dalam pertandingan kaunter perkhidmatan pada setiap tahun.